sidearea-img-1
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.
sidearea-img-2 sidearea-img-3 sidearea-img-4 sidearea-img-5

Recent News

Newsletter

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Stres Şişmanlatıyor

Home / Beslenme ve Diyet  / Stres Şişmanlatıyor

Stresle baş edemeyenler sıklıkl sert, kıtır tıkır, çıtır çıtır yiyecekleri tercih edenlerdir. Stres yüzünden yedikleriniz fazla kiloya yol açmasın…

Günümüz yaşam koşullarının getirdiği stres, sadece ruh halinizi bozmakla kalmıyor; aynı zamanda kilo kontrolünü elinizden kaçırmanıza neden oluyor. Uzman Diyetisyen Işın Sayın sorunlarına sırtını dönenlerin şekerli ve unlu gıdaları daha çok tercih ettiğini, bunun da kilo alımını attırdığını söyledi.

Stresli kişiler sert, kıtır kıtır yiyecekleri tercih ediyor.
Uzm. Dyt. Işın Sayın “İş stresi, ev ilişkilerini yönetme stresi, ekonomik koşullar ve diğer çevresel faktörler etrafınızı kuşattıysa, sorunlarınızı görmezden gelmeyin.  Sorunlara sırtınızı dönerseniz; yüzünüzü cipse, aşırı doz kuruyemişe, unlu mamuller ve belki de tatlıya dönmüş bulabilirsiniz. Bu durum bir besine aşırı derecede bağlanmaya ve besin zaafiyetlerine kadar varabilir.” şeklinde konuştu. Stres yönetimini başaramayanların özellikle sert ve kabuklu, tıkır tıkır, çıtır çıtır, yağlı, unlu, tuzlu bazen de şekerli gıdaları tercih eder; bunları yerken de adeta, strese neden olan faktörü yiyormuş gibi hisseder. Birçok araştırmaya göre insanlar strese girdiklerinde aşırı yağlı çıtırdayan, takırdayan yiyecekleri ya da aşırı yağlı ve şekerli gıdaları tercih ediyor.

Stres kilo aldırır, kilo yenden stres ve hastalık sebebidir…
“Sakinleşip yemeyi durdurduğunuzda bir de bakarsınız ki fazla kilolar almış başını gitmiş. Yeni kilolar yeni bir stres sebebi olarak karşınıza çıkıverir.” diyen Uzm. Dyt. Işın Sayın sorunların zincirleme çoğaldığını da söyledi: “Soruna ve olası çözümlere sırtınızı dönüp kontrolsüz yedikçe, bir de bakmışsınız sorununuz 1 adetken, 2’ye çıkmış. Devam ederseniz, bir de bakmışsınız ki, şişmanlığa bağlı hastalıklar da eklenmiş, sorunlar 3’e çıkmış…”

Ne yediğinizi mutlaka yazın…
“İşte bu noktada farkındalığınızı geliştirin. Bir mini ajanda edinin. Kalem kâğıdı alın, sorunları listeleyin. Çözümü elinizde olmayanları, kabullenmek ve düşünmemek üzere, tekrar başlık koyup ayrı bir sayfaya aktarın. Geri kalanların karşısına çözüm önerilerinizi çeşitlendirerek not edin. Her fırsatta bu çözüm önerilerinin üzerine gidin, deneyin ve gerekirse yeni öneriler kaydedin. Çünkü bu da; kişisel gelişim ve sağlıklı yaşamın bir parçasıdır.”

Kilo alımına yol açan stresle mücadele için 10 öneri:
Çayı açık için: Stres halinde kalp ritminizi düzensiz ve her zamankinden daha hızlı hissediyorsanız, çayı daha az ve açık için. Yeşil, siyah ve beyaz çayların bu konudaki etkileri yaklaşık olarak aynıdır. Kalp sağlığınız/antioksidan ve antistres etki için limon dilimi eklemeyi deneyin.

Kahveyi sütlü için: Çok sayıda ve sert kahve de stresi katlar. Tek fincandaki kahve miktarını azaltın. Bol sütlü için. Toplam günlük sayıyı da azaltın. Kafein oranı yüksek kahveler; amerikano, Türk kahvesi, espressodur.

Su tüketiminizi arttırın: Daha çok su içerek en azından vücut içi kimyasal stres faktörlerini uzaklaştırın. Unutmayın, ter bezleri, böbrekler, barsak ve akciğerler toksinleri, su kullanarak uzaklaştırabilir. Bu çabanız karaciğerinizin detoks yükünü de hafifletmeye yardımcıdır.

Her öğün önce bol yoğurt yiyin: Öğle ve akşam mutlaka yoğurt yeme alışkanlığı edinin.

İkinci sırada bitki tüketin: Salata/garnitür/sebze/bakliyat olmadan sofraya oturmayın. Bol lif, vitamin ve mineral antistres ve antoksidan etkilidir. Yüksek kalorili besinlere geçmeden önce iştahı frenler.

Sebzeleri diri bırakın: Brokoli, brüksel lahanası, kırmızı lahana, karnabahar ve havuç diri kalacak şekilde az pişirilirse kalbinizi strese karşı, kanser riskini azaltmaya yardımcıdır. Tüketebileceğiniz bir pişirme yöntemi ve özel soslarla da deneyebilirsiniz. Fakat çok etkili bir öneri olduğunu göz ardı etmeyin.

Gece atıştırmalıklarınızı değiştirin: Geceleri yüksek kalorili atıştırmalıkları, yine kıtırdayan / çatırdayan ancak düşük kalorili çiğ havuç ve ayva ile ikame edin. Bol bol zencefil, adaçayı, ıhlamur, nane limon gibi şekersiz demleme içecekler ile oyalanın. Düşük kalori ile tıkanacak, sağlık bulacaksınız.

Sarı kantaron çayı için: Sarı kantaron çayı doğal anti stres ve anti depresan etkili olup Avrupa’ da uzun yıllardır reçete ediliyor. Doktorunuzla da konuşarak akşamları 1-2 fincan demleme çay olarak tüketin.

Doğru nefes alın: Her strese girdiğinizi hissettiğinizde, kalp ritminizden/anksiyeteden şüphe ettiğinizde bunu deneyin. Diyafram nefesi, doğumdan itibaren var olan, insan bedeni için en etkili nefes alma yöntemidir. Önce dik oturun ve nefesi tamamen boşaltarak başlayın. Sonra göğüs kafesinizi şişirmeden, karnınızı şişirin. Karın kaslarınızı da güçlendirir, sıkılaştırır. Bu işlemi 10-15 defadan birkaç kez yaparak, 40-50’ye tamamlayın.

Probiyotik besin desteği alın: Besin destekleri ya da probiyotikli yoğurtlar, evinizde kaliteli bir kefir mayasından elde ettiğiniz kefir tüketin.

1 çift spor ayakkabı edinin: Haftada 2-4 kez 30-60 dakika tempolu duraklamasız yürüyüş antistres/antiobezite/anti oksidan etkilidir. Önemsediğinizde her şeye zaman ayırabilirsiniz. Neye zaman ayırmanın daha önemli olduğuna siz karar vereceksiniz.

× Online Görüşme